AKTUÁLNĚ: Novinky z dráhy

Abych šel trochu s dobou, rozhodl jsem se rozebrat zde na blogu novinky ze světa železné dráhy, které mě nějakým způsobem zaujaly. Většinou se mě také nějakým způsobem přímo dotýkají, a to ať už prostřednictvím mé práce u KŽC Doprava, či díky geografické blízkosti mého bydliště. Doufám, že Vás tento nový koncept zaujme :) 

PESY NA 174

    Zpráva, která proletěla českými médii jako uragán. Na počátku roku 2021 uzavřely České dráhy s polskou firmou PESA Bydgoszcz kontrakt na výrobu nových motorových jednotek s maximální rychlostí 160 km/h. Od první vizualizace neuplynuly ani dva roky a v prosinci loňského roku už se nové jednotky řady 847 proháněly po zkušebním okruhu ve Velimi. Na jaře pak začalo i testování v provozu, jednotku v "Najbrtu" jsem tak po boku měřících vozů několikrát potkal v Berouně. Jelikož žiji u trati 174 (Rakovník - Beroun), nenechala mě chladným zpráva, že první ze 66 moderních jednotek s obchodním označením RegioFox mají zamířit do rakovnického depa a později zde nahradit Regionovy.

18. května ráno jsem měl v Berouně štěstí na jednotku 847 001, která se podrobovala testování a měření před uvedením do provozu. Testovací souprava v čele s Vectronem mířila na Plzeň.

    A dočkali jsme se. Po několika "zaručeně ověřených" informacích o počátku nasazení RegioFoxů do provozu vyjely poprvé s cestujícími v úterý 15. srpna 2023. Já se zrovna nacházel na rodinné dovolené v Krkonoších, takže jsem si první nasazení jednotky 847 010 na vlaku Os 7708 bohužel musel nechat ujít. Projel jsem se však zanedlouho. 

Rychlé foto z 24. srpna, kdy jsem se s RegioFoxem svezl poprvé.

25. srpna jsem si jednotku 847 009 vyfotil při odjezdu do Berouna.

    Nasazení Foxů však přestalo být jistotou. Začaly problémy a poruchy, tedy tak zvané dětské nemoci, u nových vozidel očekávané. Do toho se rozjela bitva ohledně jejich údajné přílišné hlučnosti, kterou prý má sama PESA řešit z podnětu jistého občana Nučic. Vedle trati 174 jsou totiž Foxy nasazované také na trati 173 neboli "Rudénce" či "Hrbaté". Je dobré zmínit, že rakovnické jednotky nosí nový vizuál PIDu, který jim celkem sluší. V Rakovníku se však vyskytovala také jednotka určená pro Pardubický kraj. 

3. října jsem se do školy svezl s RegioFoxem 847 012, který nosí nátěr Pardubického kraje.

    A jak se s Foxy jezdí? I přes skeptické hlasy některých nádražáků na ně musím čistě z pohledu cestujícího pět jen ódy. V porovnání s Regionovou (kterou teď nemám rád ještě více) je uvnitř hlavně TICHO, podvozek také mnohem lépe filtruje nerovnosti. Cestující mají k dispozici informační panely, známé z InterPanterů, ale i modernizovaných "Orchestrionů", a hlavně zásuvky na 230V na Wi-Fi připojení. Vím, jsem fanouškem retra, ale při mých každodenních cestách do Berouna a dále do Prahy ocením tento druh komfortu. Ve vlaku tak mohu bez problému pracovat na počítači, což se mi jako studentovi velmi hodí. Jednotky jsou vybaveny i malým oddílem 1. třídy, který je kupodivu využíván i cestujícími a nejen zaměstnanci ČD na Rg jízdě. Na pomaleji se otevírající dveře existuje grif v podobě stisknutí tlačítka ještě za jízdy. To se rozsvítí a ihned po zastavení a odblokování se dveře začnou otevírat. 

RegioFoxy jsou nasazovány i na "Rudénce". 3. září jsem se proto s jednotkou 847 010 svezl do Řeporyjí. 

Tak se mi to líbí :D

    Podle strojvedoucích se jedná o velký skok dopředu, a to v komfortu, ale samozřejmě i v nárocích na ovládání. Jednotkám se ani na podzim nevyhýbají dětské nemoci a občas třeba dva dny vůbec nevyjedou, v polovině listopadu je však jejich nasazení poměrně stabilní. A ještě jedna věc - oproti Regionovám působí svými rozměry opravdu majestátně...

Kuriozitka z 2. listopadu, kdy delší dobu nejezdily Foxy. Výpadek však patrně postihl i Regionovy, protože Os 7710 obsloužil motoráček 810 313.  

21. listopadu jsem si doběhl vyfotit soupravový vlak v čele s "Rekobanglí", který převážel jednotku 847 012, nosící nátěr Pardubického kraje. Povšimněte si chybějícího krytu spodní části přídě. Že by došlo k jeho poškození?

REKONSTRUKCE STANICE ROZTOKY U KŘIVOKLÁTU

    Jak jste již možná poznali z fotek výše, roztocké nádraží prošlo rekonstrukcí. Ta byla vyvrcholením optimalizace trati 174, která započala na podzim roku 2015 v úseku Roztoky u Křivoklátu - Městečko u Křivoklátu. Podzim roku 2021 se nesl ve znamení rekonstrukce úseku Nižbor - Beroun, o rok později prošel opravou úsek Městečko u Křivoklátu - Rakovník a na jaře letošního roku byl proces uzavřen rekonstrukcí úseku Roztoky u Křivoklátu - Nižbor.

    Vzhledem k ohlášenému nasazení moderních jednotek se součástí optimalizace stalo i vybudování odpovídajících nástupišť v nácestných stanicích. Naštěstí nedošlo na typizované europeróny, nýbrž pouze na zjednodušenou variantu z betonových panelů s asfaltovým povrchem. Po Lašovicích, kde se musela nástupiště z podzimu 2022 v letošním roce ještě dodatečně prodlužovat, a Nižboru, kde jejich výstavbu poněkud odflákli, došlo v září letošního roku i na Roztoky. Bylo to potřeba, fragmenty sypaných nástupišť se totiž v zimě či za deště na botách cestujících nedobrovolně dostávala i do interiéru vlaků a nešlo zkrátka o úplně odpovídající standard. 

Nižbor. Mno, to se úplně nepovedlo...

    Práce započaly na konci září a vedle stavby nástupišť čítaly i obnovu železničního svršku. V Roztokách v té době nebylo možné křižovat, vlaky proto vjížděly na stejnou kolej a cestující pouze přestoupili do druhé soupravy, která následně pokračovala zpět. Tento postup však nešel využít u Rakovnického rychlíku, křižujícího odpoledne s Os 7717. Jeho odjezd z Kralovic tak byl posunut na 15:44 a křižování se přeložilo do Lašovic. 

    Vyloučení jedné z kolejí vedlo k odpojení počítačů náprav, napojených na reléové zabezpečovací zařízení AŽD 71. Vlivem toho nebylo možné postavit vlakovou cestu, jelikož RZZ vyhodnotilo sjízdnou kolej jako obsazenou. V případě výluky první koleje tak byly výhybky trvale postaveny do odbočky na třetí kolej a vlak vjížděl do stanice na přivolávací návěst. Bílé pomalu blikající světlo signalizuje jízdu podle rozhledových poměrů a jelikož neprobíhá závěr vlakové cesty, musí výpravčí tlačítko PnL/PnS držet zmáčknuté do doby, než vlak vjede do stanice. Jeho použití je samostatně evidováno.

Vjezdové návěstidlo L (ve směru od Rakovníka) dává Přivolávací návěst (bílé pomalu blikající světlo v kombinaci s návěstí Stůj).

Přivolávací návěst nelze na návěstidle nijak nastavit, tlačítko musí výpravčí držet zmáčknuté do doby, než vlak vjede do stanice. 

    Obnova železničního svršku dala vzniknout zajímavým kompozicím, které neušly mé pozornosti ani objektivu mého fotoaparátu. Jednou zmizela výhybka, neproměnná návěstidla se povalovala pohozená u trati, a i ta kolej působila tak nějak nenaplněná... Inu, posuďte sami atraktivitu zmíněných kompozicí.

Pohled na rakovnické zhlaví. První kolej vyloučena, výhybka 1 postavena pro jízdu na třetí kolej.  

Tady něco chybí...

Provizorní můstek pro přechod první koleje. Vedle cestujících jej využívali i výpravčí, když chodili za strojvedoucími s rozkazem, že návěstidlo S3 (odjezdové návěstidlo ve směru Rakovník) se neobsluhuje.

Námezník asi neměl den...

Výhybka 4 se naštěstí zanedlouho vrátila na své místo. Povšimněte si přenosného výměnového zámku.

    26. září vpodvečer jsem odjížděl na letiště, jelikož jsem letěl s kamarádem do Londýna. Před odjezdem z Roztok neušlo mé pozornosti štěrkování kolejiště, nebo spíše na tuto práci nasazená technika. Pracovní stroje příliš často nefotím, avšak moderní podbíječka Plasser&Theurer Unimat 08-2x8/3S, 
odstavená na druhé koleji mě opravdu zaujala. Vedle ní jsem zachytil také "Bangli" 740 619, stojící v čele soupravy "sypáků" Faccs. Je dobré zmínit, že oba stroje provozuje společnost GJW Praha.   
    
Moderní podbíječka Unimat 08-2x8/3S čeká na druhé koleji na další práci.


    Poté, co byla dokončena obnova železničního svršku, mohlo se přikročit ke stavbě nových nástupišť z betonových bloků. Vedle toho mělo dojít ke sjednocení povrchu přístupových cest na nádraží. Vydlážděnou plochu zakončenou schodem před budovou a drolící se betonovou cestu vedoucí ke kolejím měl nahradit nový asfalt. 

Budování začíná.

Nejprve se nového nástupiště měla dočkat první kolej. Nástupiště byla navržena asymetricky, nástupiště u první koleje nachází vlevo, zatímco to u třetí vpravo od centrálního přechodu přes koleje.

Před nádražní budovou se nacházel dlážděný "stupínek". Během rekonstrukce byl ubourán a dlažba zůstala pouze před dveřmi čekárny (ty vzdálenější) a dopravní kanceláře (ty bližší). Dlažbu později nahradil asfalt. 

Stavba konstrukce nástupiště postupovala velmi rychle, zde je snímek ze 4. října. 

9. října bylo již nástupiště u první koleje hotové, a to včetně přechodu pro cestující. 

Snímek z 10. října ukazuje počátky budování nástupiště u třetí koleje. Povšimněte si jeho výše zmíněné polohy. 

17. října byla obě nástupiště funkční a dodělávala se pouze asfaltová plocha před nádražní budovou a chodník vedoucí podél budovy.

Zde vidíte finální podobu nově vyasfaltované plochy před nádražní budovou, díky níž zmizel nepříjemný schod a sypaným okrajem také ztížila vstup do kolejiště mimo vyznačenou cestu.

V rámci vybudování nového chodníku na boku budovy byl lépe vyřešen i odtokový kanál.

"MOTÝLEK" ZAHOŘEL

    V pondělí 30. října jsem se vydal vlakem Os 7710 do školy. V Hýskově však vlak zůstal stát. Od vlakvedoucího, který přišel cestující informovat, jsem zaslechl, že "v Závodí hoří mašina". Ihned jsem se zalekl, že se jedná o moji oblíbenou "hokejku" 742 405, kterou jsem o několik dní dříve potkal při navážení "cibulí" do berounské eternitky. Napadlo mě také, že by se mohlo jednat i o "Bizona" SD-KD v čele "vápence". Podle vlakvedoucího totiž mělo jít o "vlak jiného dopravce", z čehož jsme vyvodili, že půjde o náklad. V tu chvíli jsem úplně vynechal možnost, že hoří další ohnivák od Arrivy, která přes Závodí projíždí na "Rudénku".  

    Po patnáctiminutovém čekání, během nějž jsem si alespoň prohlédl stanici Hýskov po rekonstrukci (vystupoval jsem tam všehovšudy jednou a navíc je to již více jak čtyři roky), již nebylo nutné uzavření tratě z důvodu zásahu hasičů a vlak tak vyrazil do Berouna. Do stanice Beroun-Závodí jsme dorazili ve 13:00 a já byl velmi rád, že na autobus přestupuji zrovna zde. Následky ukončené mimořádnosti jsem totiž mohl zdokumentovat. 

Stanice Hýskov je známá lávkou přes koleje. I té se dotkla rekonstrukce stanice na podzim roku 2021.

Pohled na berounské zhlaví stanice. Vpravo odbočovala vlečka do zrušeného areálu firmy PREFA Hýskov, zbyly z ní však jen pozůstatky, na nichž kdosi navždy odstavil dva vozy BDs.

    Druhé nástupiště bylo plné drážních hasičů a záchranářů, u nádražní budovy stála jejich vozidla a na druhé koleji dvě lokomotivy. Díky redaktorovi ČT24 Honzovi Beránkovi, který sehnal záznam z bezpečnostní kamery, jsem již věděl, co mám fotit. Onou zahořelou lokomotivou byl totiž "Motýlek", tedy prototypová lokomotiva 744 502 (T475.1502). Lokomotivy řady 744.5 vznikly v roce 1970 ve dvou kusech, aby pak sloužily k testování nového motoru ČKD K 6 S 230 DR a uložení rámu na podvozcích pomocí pryžokovových sloupků (později zcela běžné řešení). 

Záběr z bezpečnostní kamery zveřejnil na svém Facebooku redaktor ČT24 Honza Beránek. Já tak již v Hýskově věděl, co se děje.

Druhý vyrobený "Motýlek" 744 502 byl v době mého příjezdu sice uhašen, vyhráno však nemá...

Na místo pochopitelně dorazily jednotky Hasičského záchranného sboru Správy železnic.

    Oba stroje byly roku 1973 odprodány. Zelená lokomotiva 744 501 se přes Škodu Auto dostala roku 2017 ke společnosti Retrolok, což je ta společnost, která z vás udělá strojvedoucího za pár dní (a nevadí, že jste třeba pilot). Modrožlutá lokomotiva 744 502 prošla vlečkovým provozem v Hranicích a později ji odkoupila společnost Lokotrans servis. Stejně jako její sestra začala být nasazována do čela výlukových vlaků, a to i pod hlavičkou společnosti BF Logistics. Je však dobré zmínit, že na takové pracovní vlaky jsou nasazovány lokomotivy různých společností s různými strojvedoucími a vzhledem k objednavateli výkonu mohou jet i na licenci úplně jiné společnosti.

I s prvním "Motýlkem", tedy s lokomotivou 744 501 jsem již měl tu čest.

    V Závodí se 744 502 vyskytla zřejmě také v čele pracovního vlaku cestou na výluku, pro což hovořily vpovzdálí odstavené vozy Fa se štěrkem. Požáru patrně přihlížela lokomotiva 740 800. Ani tento stroj společnosti Lokotrans servis není bez zajímavosti. Barevně atraktivní "Bangle" sloužila na vlečce Zetor Brno a mediálně známou se stala poté, co byla v březnu 2016 v Golčově Jeníkově násilně poškozena. Její strojvedoucí totiž na vypnutém přejezdu srazil auto, v němž zahynuli dva lidé. Byl opilý, v krvi měl přes dvě promile alkoholu... 

Lokomotiva 740 800 na sebe v roce 2016 přitáhla neblahou mediální pozornost.

Celkový pohled na dějiště mimořádné události.

    Na závěr by bylo dobré zmínit, jak to vlastně s "Motýlkem" dopadlo. Když jsem do Závodí dorazil, lokomotiva již byla dohašena a nevypadala ani nijak poškozeně. Dovnitř však nevidíme a je otázkou, zdali se takto starý a navíc atypický stroj bude někomu chtít rekonstruovat, třebaže je jeho historický význam nezanedbatelný. Nezbývá než doufat, avšak začínám být poněkud skeptický, když očouzená lokomotiva stojí i v půlce listopadu odstavená na manipulační koleji ve stanici Beroun-Závodí...

POZITIVNÍ NOVINKY Z JÍZDNÍHO ŘÁDU

    V jedné ze starších reportáží jsem se vyznal z mé náklonnosti k trati 124, tedy "horní Buštěhradce", spojující Lužnou u Rakovníka s Žatcem a Chomutovem. Trati plné kontrastů, procházející vulkanickým Poddžbánskem i uhelnými planinami na Chomutovsku, bylo zasazeno několik ran, o nichž podrobněji píšu zde. Rušení a následné znovuotevírání zastávek a omezování dopravy vyústilo v situaci, kdy v úseku Lužná u Rakovníka - Žatec byly na někdejší strategické uhelné trati provozovány tři páry osobních vlaků, o víkendech čtyři. I toto malé množství spojů, které s příchodem GVD 2019/2020 převzala společnost Die Länderbahn, se ale ocitlo v ohrožení. Pan Borecký, kat Středočeských lokálek, se v prosinci roku 2021 postaral o zavedení linky PID 405 z Prahy do Žatce a následně představil plán výrazné redukce pravidelného provozu, omezeného jen na víkendy. Ořezaný jízdní řád měl začít platit v létě letošního roku

    Zastupitelstvo Ústeckého kraje však v lednu roku 2023 přijalo jednomyslně nesouhlas s tímto plánem, což spustilo další slet událostí, jehož výsledek můžeme vyčíst z jízdního řádu pro GVD 2023/2024. Vlaky v úseku Lužná u Rakovníka - Žatec pojedou ve všední dny v 6:59, 10:22, 14:41, 16:22, 18:22 a také ve 22:47. Kromě posledního pojedou všechny vlaky až do Jirkova a některé z nich budou do Lužné přijíždět již z Rakovníka (západu). O víkendech mohou cestující z Lužné využít vlaky v 8:22, 10:22 (o víkendech začíná v Lužné, nikoli v Rakovníku), 12:22, 14:22, 16:22, 18:22 a pouze v neděli vlak ve 20:22, který také začíná v Rakovníku. 

RegioSprinter VT41 byl v Lužné u Rakovníka zachycen 27. ledna 2022 krátce před odjezdem do Jirkova.

    Ze Žatce mohou cestující do Lužné odjet ve všední dny ve 4:38 (Žatec - Rakovník západ), v 6:25 (Jirkov - Rakovník), ve 12:39 (Jirkov - Rakovník západ), v 15:34 (Jirkov - Lužná u Rakovníka), v 16:39 (Jirkov - Lužná u Rakovníka) a ve 20:39 (Jirkov - Rakovník západ). Pouze v sobotu pak vlakem v 6:25 a po celý víkend vlaky v 8:39, 10:39, 12:39 (o víkendech končí v Lužné), 14:39, 16:39 18:39. Rozhodně jde o razantní změnu oproti předchozímu stavu, tak snad se nový koncept dopravy osvědčí. A udržte si v paměti víkendový vlak Os 16851, který z Lužné odjíždí v 8:22.

    Spolu s "horní Buštěhradkou" se v ohrožení ocitl i úsek další velké uhelné dráhy, a sice Pražsko-duchcovské. Trať 110 nebyla v úseku Slaný - Louny dle názoru středočeských krajských úředníků příliš vytížená a proto se i zde připravila brutální redukce, počítající s ukončením objednávání pravidelných vlaků od prosince 2023. Také tuto výhružku se však podařilo zvrátit. Po protestech starostů obcí na trati došlo k objednání čtyř párů vlaků denně. Ze Slaného do Loun tak ve všední dny pojedou vlaky v 6:29, 14:29, 16:22 a 18:27, zpět ve 4:27, 6:37, 14:37 a 16:37

Motorový vůz 809 249 se 27. října 2023 chystá odjet z Kralup nad Vltavou do Slaného a Loun.

    Víkendový provoz na tomto úseku počítá ve směru do Loun s vlaky v 6:29, 9:27, 14:29 18:27. Provoz bude ve vybrané dny doplňovat šest mimořádných vlaků Cyklohráček, protažených ze Slaného do Zlonic. Na nádraží, které bývalo (a de iure stále je) dopravním uzlem, bude s výjimkou těchto šesti dní zavedena trvalá výluka dopravní služby. Do Slaného pojedou o víkendech vlaky v 6:37, 10:37, 14:37 a 18:37

    A do třetice trať s lepším osudem. Zmínil jsem vlak Os 16851 do Jirkova, který však nezačíná ani v Lužné, ani v Rakovníku, nýbrž v Kralovicích u Rakovníka! Ano, je tomu opravdu tak, na trať 162 se vrací pravidelná doprava. Ta je sice omezena pouze na víkendy, avšak není omezena sezónně. Na trati již nebudeme potkávat motoráčky řady 810, nýbrž "vlakotramvaje" německé řady 654 RegioSprinter, náležící společnosti Die Länderbahn CZ. Víkendový provoz počítá se čtyřmi páry vlaků, které z Rakovníka odjedou v 6:23, 10:49, 14:49 a 18:49. V 7:09 bude z Kralovic vyjíždět zmíněný přímý vlak do Jirkova, vlaky ve 12:22 a 16:21 budou končit v Rakovníku. Vlak s odjezdem v 19:41 bude mít dvojí podobu, sobotní Os 16857 bude končit normálně v Rakovníku, kdežto nedělní Os 16859 bude zajíždět až do Loun. 

CO JE NOVÉHO U KŽC?

    A rozborem nové situace na trati 162 budu pokračovat i zde. Vzhledem k dispozicím trati i nové koncepci dopravní obslužnosti nebude Rakovnický rychlík zajíždět do Kralovic u Rakovníka. V pátky 7. a 28. června, 26. července, 20. září a 5. prosince však pojede nový spoj, R 1268/1269 Kralovický rychlík, na němž bude řazen barový vůz Bixovna a po cestě z Prahy hlavního nádraží zastaví pouze na Smíchově, v Berouně a v Rakovníku. Cestou do Kralovic pak pro malé vytížení projede zastávky Příčina, Všesulov a Strachovice. Z Prahy bude rychlík odjíždět ve 14:31 s příjezdem do Kralovic v 17:23, na cestu zpět se bude vydávat v 18:42 a do Prahy dorazí ve 21:43.

    Ani Rakovnický rychlík nezůstane ve své původní podobě, známé z doby před rokem 2022. Respektive zůstane, ale pouze mezi 23. březnem a 29. červnem a následně mezi 1. zářím a 28. říjnem. R 1270 Rakovnický rychlík bude z Prahy hlavního nádraží odjíždět v 9:06 a do Rakovníka dorazí v 10:46. V období mezi 29. červnem a 1. zářím bude v Rakovníku proveden obrat a po kratší pauze ve 12:02 odjede R 1267 Rakovnický rychlík, který obslouží Křivoklát, Roztoky u Křivoklátu, Zbečno a Nižbor a ve 12:53 ukončí svou cestu v Berouně. V 15:06 jako R 1266 Rakovnický rychlík odjede znovu do Rakovníka, kam dorazí v 15:53. Po provedení obratu soupravy odjede v 16:16 z Rakovníka R 1271 Rakovnický rychlík, směřující do Prahy. Na hlavní nádraží dorazí v 18:13

Rakovnický rychlík přijíždí 25. dubna 2021 do Roztok u Křivoklátu. V jeho čele stojí "Bardtoka" T478.1006, pocházející z ověřovací série.

    Novou podobu získá i Posázavský motoráček, který v sezóně 2023 zajížděl v sobotu ráno a v neděli odpoledne do Týnce nad Sázavou. Ranní sobotní spoj již nebude obnoven, respektive jej nahradí Sp 1277/1276 Brdský motoráček, který odjede z hlavního nádraží v 7:55 a bude směřovat do Dobříše, kam dorazí v 9:23. Obslouží stanice Praha-Vršovice, Praha-Kačerov, Praha-Braník, Vrané nad Vltavou, Měchenice, Bojov, Čisovice, Mníšek pod Brdy, Nová Ves pod Pleší, Malá Hraštice a Stará Huť. Zpět do Prahy se vlak vydá ve 13:19 a dorazí ve 14:50

    Nedělní odpolední spoj zůstává Posázavským motoráčkem. Sp 1279/1278 Posázavský motoráček bude odjíždět z hlavního nádraží ve 14:55, svou cestu však nebude končit v Týnci nad Sázavou, nýbrž až v Čerčanech, jako tomu bylo dříve. Do cíle dorazí v 16:25 a cestou obslouží stanice Praha-Vršovice, Praha-Kačerov, Praha-Braník, Vrané nad Vltavou, Davle, Petrov u Prahy, Luka pod Medníkem, Jílové u Prahy a Týnec nad Sázavou. Cestou zpět do Prahy, kam z Čerčan odjede v 17:38, obslouží vlak i stanice Krhanice a Kamenný Přívoz. Do Prahy vlak dorazí v 19:29

Odpolední Posázavský motoráček míří 16. července 2023 do Týnce nad Sázavou. Na své šichtě jsem jej zachytil během prostoje ve Vraném nad Vltavou. V čele vlaku stál motorový vůz M262.1168. 

    A ještě jedna novinka, která se týká flotily vozidel. V září 2023 společnost KŽC Doprava odkoupila od Českých drah motorový vůz 809 232, který je pro své předchozí působiště přezdíván "Hevlínka". V blízké době bude přistaven k rekonstrukci, aby mohl být v příštím roce nasazen na lince S43 Neratovice - Kralupy nad Vltavou. 

"Hevlínka" 809 232 po odkoupení společností KŽC Doprava. Rozmazání okolí motoráčku bylo podmínkou zveřejnění fotky :) 

A CO VLOŽENÁ NÁVĚSTIDLA NA SMÍCHOVĚ?

Stojí...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

JAK JSEM SE STAL VLAKVEDOUCÍM: Vzali mě! (1)

JAK JSEM SE STAL VLAKVEDOUCÍM: Jsem průvodčí! (2)

JAK JSEM SE STAL VLAKVEDOUCÍM: Pracovně do své domoviny (6)