TRAŤ 174: Podzimní, zimní a jarní náklady

Během podzimu, zimy a na začátku jara zajišťovaly nákladní provoz na trati 174 převážně modré (nebo červené) "Bangle" 742, přičemž vozily převážně manipulační vlaky se dřevem z křivoklátských lesů, hlasitě nakládaným na klanicové vagóny u nás na nádraží. Na těchto výkonech se však několikrát objevily také "Rekobangle" 742.71 z produkce CZ LOKO (EffiShunter 1000-M). 

Lokomotiva, objevující se v čele většiny nákladů na trati 174-klasická "Bangle" 742 126, která 29. 3. přivezla od Berouna jediný klanicový vagón a po jeho odpojení odjela jako lokomotivní vlak stejným směrem. Povšimněte si moderních LED světel. 

Opět nákladní vlak se dřevem, 14. 1. byl však zasněženou krajinou veden přípřeží "Rekobanglí" 742 722 a 742 720 z SOKV České Budějovice. Kdykoli vidím tyto lokomotivy, musím vždy uznat, že se jedná o rekonstrukci velmi povedenou, která povýšila čím dál více ustupující diesely na moderní stroje 21. století.

 V neděli 14. 2. odpoledne nádherně svítilo slunce, byl mráz a navíc dost sněhu, který už několik dní držel. Lokomotivní vlak, tvořený stroji 742 713 a 742 711 (první vyrobený stroj) pomalu vjel do stanice, z čehož jsem vyvodil, že bude čekat. Než jsem stačil doběhnout do blízkosti odjezdového návěstidla, kde lokomotivy stály, měl jsem plné boty sněhu. Fotka za to však stála :)

Občas se na tradičním pátečním manipuláku s vagóny objeví červená "unifik Bangle". Bylo tomu tak i 26. 2., kdy u odjezdového návěstidla na berounském zhlaví zastavila 742 135 v červeném laku s výraznou patinou. 

"Bangle" nevezla manipulační vlak motorem napřed. 

Poslední fotografie zachytila pohled na celý vlak. 

Občas se na nádraží v Roztokách objeví moderní klanicové vagóny od firmy Innofreight, které používá soukromá nákladní společnost RM Lines, taktéž pro občasné odvozy dřeva z křivoklátských lesů. V čele vlaků povětšinou stojí šotoušsky atraktivní stroje. 

Atraktivními stroji myslím zejména "Hektory" firmy Junior Market, které si firma RM Lines na tyto výkony najímá. 22. 11. 2020 v noci přijel "Dlouhý Hektor" 721 113, původem ze Slovenska. 

Stroj je ponechán v původním a oproti ostatním strojům JuMa v poměrně zachovalém laku. Ačkoli trochu vyšisovaná, je kombinace modré skříně, krémové střechy a doplňků na skříni a červeného rámu, určená pro export do SSSR, stále atraktivní. 

Pořídil jsem fotku i z tohoto velmi zajímavého pohledu. 

RM Lines přijely pro dřevo také 14. 1., o odvoz se ten den starala "Bangle" 742 205 v designu firmy Spedica. Do jejího majetku spadá právě firma RM Lines. 

Posun, zachycený z rampy roztockého magacínu. Povšimněte si zavátého čela lokomotivy. 

742 205 bez vagónů, ale zato s pořádným oblakem dýmu z motoru K 6 S 230 DR.

Odpoledne roztál sníh a "Bangli" 742 205 přijela na pomoc 742 515 stejné firmy. 

Poslední soukromou společností, jejíž nákladní vlaky můžeme potkat na trati 174, je SD-KD. Většinou se jedná o "vápence" z Nučic do severočeských elektráren, vedené odklonem po trati 174 a tažené přípřeží "Bizonů" 753.6, ovšem není to pravidlem... 

Příjemná změna se odehrála v pátek 19. 2., když pozdě odpoledne zastavila na berounském zhlaví lokomotiva 741 744 aneb nevlastní sestra cargácké "Rekobangle" 742.71. Lokomotiva vezla na poměry SD-KD krátký a ucelený vlak vagónů, známých jako "Rajky". 

741.7 je jednou z mnoha rekonstrukcí původních "Banglí", původní motor zde nahradil nový od firmy Caterpillar. Na trati 174 byla několikrát k vidění na postrků zmíněného "vápence", kde nahrazovala "Bizona" 753.6.

Stejně jako 741.7, byly i "Rajky" zajímavým zpestřením provozu, běžně se na trati 174 nevyskytují. Jejich majitelem je firma Lhoist, vlastnící Vápenku Čertovy schody a domovskou stanicí Beroun.

O jarní prázdniny zastavil v Roztokách na rakovnickém zhlaví ještě jeden zajímavý vlak, bohužel jsem však nestihl vyfotit větší množství kvalitních fotek. Jednalo se o servisní vlak firmy PKP Cargo International, do jehož čela se postavil "Brejlovec" 753 703. U něj byl jako u prvního nahrazen původní motor motorem Caterpillar 3512 B DITA. Vezl posunovací lokomotivu 709 513, sloužící v Plzni. Cílem servisního vlaku bylo Kladno-Dubí, kde se měl "Mercedes" podrobit údržbě. 

753 703 v novém designu PKP Cargo International (dříve nosil oranžovo-šedý nátěr AWT, ještě předtím nátěr OKD Doprava). 

"Mercedes" 709 513. 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

JAK JSEM SE STAL VLAKVEDOUCÍM: Vzali mě! (1)

JAK JSEM SE STAL VLAKVEDOUCÍM: Jsem průvodčí! (2)

JAK JSEM SE STAL VLAKVEDOUCÍM: Pracovně do své domoviny (6)