AKTUÁLNĚ: Převoz lokomotivy 210 KDS po trati 174 2020-12-10

Lokomotivy soukromé Kladenské dopravní a strojní jsou rozpoznatelné na první pohled. Díky majiteli společnosti Radku Šauerovi totiž dostávají stroje společnosti, tedy "Brejlovci", "Ponorka", "Šukafon", "Hektor" nebo "Žehlička", unikátní nátěr tvořený výraznými metalickými laky. To z nich činí šotoušskou lahůdku. Mně se již povedlo vyfotit například svatební vlak v čele s červeným "Brejlovcem" 750 202. Ten hraje významnou roli i v tomto příběhu. 

Ve čtvrtek 10. 12. jsem se zrovna chystal zasednout k obědu, když tu náhle slyším od tratě podezřelý zvuk, nepodobný "Bangli" nebo "Bizonu". To, co jelo, mě velmi mile překvapilo. Za červeným "Brejlovcem" 750 202 totiž byla přivěšena oranžovo-šedá "Žehlička-Jezevec" 210 072! Tato posunovací lokomotiva na střídavý proud je tak první elektrickou lokomotivou, vyfocenou na našem nádraží v Roztokách (na neelektrifikované trati 174). 

Rychle jsem stihl vyzpovídat i fíru tohoto unikátního soupravového vlaku. Měl namířeno do Plzně, kde už bude moci "Žehlička", jak jí přezdívá firma (ačkoli mezi šotouši je toto označení vyhrazeno stejnosměrným lokomotivám 110 a 111, střídavé se říká "Jezevec"), polykat stejnosměrný proud 25 kV, 50 Hz. 







Majitel firmy Radek Šauer je podle strojvůdce "velký puntičkář", což se projevuje na takovýchto hezkých a vtipných detailech. 

Pantograf působí na střeše tohoto typu lokomotivy přecejenom trochu nepatřičně. 










Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

JAK JSEM SE STAL VLAKVEDOUCÍM: Vzali mě! (1)

JAK JSEM SE STAL VLAKVEDOUCÍM: Jsem průvodčí! (2)

JAK JSEM SE STAL VLAKVEDOUCÍM: První rychlík! (5)