AKTUÁLNĚ: Převoz lokomotiv z DHV Lužná 2020-11-10
V článku o zajímavých návštěvnících domovského nádraží Roztoky u Křivoklátu jsem poukazoval na relativní blízkost železničního muzea v Lužné. Díky tomu je tu tak občas možné potkat nějaký ten historický stroj. Muzeum je na zimu uzavíráno a exponáty stojící venku zazimovávány. Dieselové stroje z okolí točny většinou nezimují v Lužné, ale v jiných depech. Do zimovišť se samozřejmě dopravují vlastní silou spojené do soupravových vlaků. Jeden takový unikátní vlak zastavil 10. 11. v Roztokách. Slyšel jsem nejprve podivné dunění, a pak se už ukázal "šotoušský svatý grál" v celé kráse. A co že to přijelo? Pohled na unikátní soupravový vlak, tvořený provozuschopnými dieselovými stroji z Lužné. Vedoucí pozice se hrdě ujal majestátní "Čmelák" T669.0001 v krásném zeleno-krémovém designu. Design je podobný starší "Bangli", proti ní je však stroj daleko mohutnější. Přezdívka "Čmelák" pochází z ruského označení ČME3. Do SSSR bylo dodáno mezi lety 1963-1994